PIERIA-GR ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 2008 ΤΟ ΠΡΩΤΟ BLOG ΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ

Στη γειτονιά των θεών του Ολύμπου.

PIERIA-GR ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ...ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΜΕ

ΓΚΡΕΜΙΣΤΕ ΡΕ ...ΓΑΪΔΟΥΡΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ

ΤΟ E-MAIL ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ KERAILIDISDIM@GMAIL.COM

Γιατί εμείς ΓΡΑΦΟΥΜΕ, υποΓΡΑΦΟΥΜΕ και δεν ΑΝΤΙγράφουμε

"METROPOLIS 106,7" ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ

Η ομάδα του PIERIA GR σας καλώς ορίζει στη γειτονιά των θεών του Ολύμπου.

ΕΠΟΧΗ "ΝΤΟΥΜΟΥ" - ΔΗΜΑΡΧΟΥ, ΖΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΙ ΟΧΙ "ΔΗΜΑΡΧΟΥΛΗΔΩΝ" ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ
(Κείμενο του Δημητρίου Π. Κεραηλίδη)

Ο παλιός χρόνος έφυγε. Ήρθε το 2024 και τώρα στις πρώτες μέρες του, για Κατερίνη, ας τονίσουμε την εποχή που ήρθε. Τώρα;;; Τώρα απλά θα πούμε, ΓΙΑΝΝΗ ΝΤΟΥΜΟ καλή αρχή. Καλή επιτυχία στο έργο σου για μια Κατερίνη ριγμένη, πονεμένη, ατιμασμένη, επί χρόνια μέσα στα δεινά.... Που έχει ανάγκη από ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ. Αυτά. ΥΓ: Να πως πως ζούμε την Κατερίνη του Ντούμου κι όχι των άλλων εκκολαπτόμενων δημαρχούληδων, που κυκλοφορούν πλέον στο κέντρο. Σαν όπως οι πρώην του πρώην Δημάρχου Κατερίνης. Γιατί η ιστορία έγραψε: Ο Κουκοδήμος έχασε κι όχι ο Νταντάμης, ο Κυριακίδης, ο Μπουσνάκης, ο Συμεωνίδης ή ο ή Μορφακίδης. Αυτά...

Παρασκευή 7 Αυγούστου 2009

ΤΗΝ ΠΕΤΟΥΝΙΑ ΣΟΥ

ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΗ ΠΑΡΑΛΙΑ...

ΚΛΕΙΣΤΕ..

ΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ
ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΑ
ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ..
ΝΑ ΦΥΓΕΤΕ ΝΑ ΠΑΤΕ ΑΛΛΟΥ...δε σας παίρνει εδώ ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ 4ης ΕΞΟΥΣΙΑΣ !

ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΑΠΟΨΕ , ΡΕΜΟΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ

ΔΥΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟΥ ΘΑ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ ΠΙΕΡΙΚΟ ΚΟΙΝΟ...
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΕΜΟΣ

''Ρεμβασμός του Δεκαπενταυγούστου''

Ο Δεκαπενταύγουστος πλησιάζει και οι Εκδόσεις Πατάκη επανακυκλοφορούν το αξέχαστο αυγουστιάτικο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη ''Ρεμβασμός του Δεκαπενταυγούστου''. Για μικρές λογοτεχνικές ανάσες στην καλοκαιρινή ραστώνη.

Αν ο Βιζυηνός υπερβαίνει την επίπεδη ηθογραφία της εποχής του προς την κατεύθυνση του ψυχογραφήματος, ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης απογειώνεται προς τα υψίπεδα της ποίησης. Οι ταπεινοί ήρωές του και οι τετριμμένες, συνήθως, ιστορίες τους αποκτούν μια λάμψη και μια σαγήνη.

Η «χαλαρότητα» της αρχιτεκτονικής δομής των διηγημάτων του, όπως και η γλωσσική του «ακαταστασία» –καθαρεύουσα στις περιγραφές, ιδιωματική ντοπιολαλιά στους διαλόγους– όχι μόνο αποτελούν μέρος του μυστικού της μαγείας και της γοητείας της πεζογραφίας του, αλλά και συνιστούν προδρομικά στοιχεία μιας νεωτερικής, όπως έδειξαν οι εξελίξεις, αντίληψης για το διήγημα.

ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΕΡΓΟ...

ΑΛΛΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΤΟΥΝΙΕΣ...

ΟΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΡΛΑ ΜΕ ΦΩΤΟ ΣΤΑ ΜΜΕ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Ο Γάλλος πρόεδρος Nicolas Sarkozy και η σύζυγός του Carla Bruni απολαμβάνουν ολιγοήμερες διακοπές στη βίλα τους στο St Tropez.

Η πρώτη κυρία με μαγιό σε όλα τα σχέδια και τα χρώματα ποζάρει στο φακό και οι δύο απολαμβάνουν τον ήλιο και την θάλασσα. Η διάθεση τους έχει ανέβει και μας δείχνουν ότι έχουν ξεκουραστεί

Διαζύγιο ζητά ισραηλινός από την ... επαγγελματία τύραννο σύζυγό του

Ένας ισραηλινός σύζυγος υπέβαλε αίτηση διαζυγίου με το αιτιολογικό ότι η γυναίκα του έχει μετατραπεί σε τύραννο, χρησιμοποιώντας στο σπίτι μεθόδους που διδάχτηκε σε σεμινάριο επαγγελματικής εξέλιξης.

"Η γυναίκα μου με έχει μετατρέψει σε σκλάβο και βρίσκομαι στο απόλυτο έλεός της", ισχυρίζεται ένας κάτοικος της πόλης Χάιφα στην αίτηση διαζυγίου που υπέβαλε στο ραβινικό δικαστήριο, γράφει σήμερα η εφημερίδα Maariv.

"Έγινε ακόμη πιο αυταρχική αφότου παρακολούθησε ένα σεμινάριο επαγγελματικής εξέλιξης με τη μέθοδο "κόουτσινγκ"", προσθέτει ο σύζυγος.

Το "κόουτσινγκ" που έχει πολλούς θιασώτες στο Ισραήλ είναι ένα είδος επαγγελματικού σεμιναρίου με προσωπικό εκπαιδευτή, εμπνευσμένο από τον κόσμο των σπορ, που στοχεύει στην εξέλιξη της προσωπικότητας και τη βελτίωση του επαγγελματικού επιπέδου.

100 m ΣΕ 9.51 ''

Τελικά πόσο γρήγορα μπορεί ένας σπρίντερ να τρέξει τα 100 μέτρα; Πόσο χαμηλότερα μπορεί να κατέβει το τωρινό παγκόσμιο ρεκόρ του Μπολτ, που βρίσκεται στα 9,69 δευτερόλεπτα; Μέχρι τα 9,51 δευτερόλεπτα, δηλαδή 0,18 δευτερόλεπτα ακόμα πιο γρήγορα, είναι η εκτίμηση δύο ερευνητών από το πανεπιστήμιο Τίλμπουργκ της Ολλανδίας.

Σύμφωνα με τον καθηγητή στατιστικής Τζον Άινμαλ και το συνεργάτη του Σάντερ Σμιτς, υπάρχουν περιθώρια για τη βελτίωση του ρεκόρ των 100 μέτρων τόσο στους άνδρες, όσο και στις γυναίκες και μάλιστα στο άμεσο μέλλον.

Για τις γυναίκες σπρίντερ, η εκτίμηση των ολλανδών ερευνητών είναι ότι το τωρινό παγκόσμιο ρεκόρ των 10,49 δευτερολέπτων της Φλόρενς Γκρίφιθ-Τζόινερ μπορεί να μειωθεί άλλα 0,16 δευτερόλεπτα και να πέσει στα 10,33΄΄.

Όμως, σε επόμενη φάση, οι ερευνητές δεν αποκλείουν τα παγκόσμια ρεκόρ να διαμορφωθούν σε 9,21΄΄και 9,88΄΄ για τους άνδρες και τις γυναίκες αντίστοιχα (δηλαδή οι τελευταίες μπορούν να σπάσουν το φράγμα των 10 δευτερολέπτων).

Οι υπολογισμοί βασίστηκαν στην στατιστική τεχνική της ακραίας αξίας, που προσπαθεί να εκτιμήσει τις αριθμητικές τιμές ακραίων γεγονότων (όπως είναι ένα παγκόσμιο ρεκόρ στον αθλητισμό), χρησιμοποιώντας πληροφορίες από λιγότερο ακραία γεγονότα (όπως, στη συγκεκριμένη περίπτωση των σπρίντερ, είναι τα καλύτερα προσωπικά ρεκόρ τους σε βάθος χρόνου).

Η συγκεκριμένη στατιστική θεωρία συνήθως βρίσκει πρακτική εφαρμογή στον τομέα των χρηματοοικονομικών και της ασφάλισης, προκειμένου να υπολογιστεί ο κίνδυνος εμφάνισης ακραίων γεγονότων, όπως καταιγίδες, σεισμοί κλπ. (ώστε ανάλογα να αυξηθεί το ασφάλιστρο), αλλά οι ολλανδοί ερευνητές πρωτοτύπησαν, μεταφέροντας την ίδια τεχνική στον αθλητισμό.

Η γυμνή φωτογράφιση της Sharon Stone

Η πάντα τολμηρή και απρόβλεπτη Sharon Stone αυτή τη φορά μας εξέπληξε αφού φωτογραφήθηκε γυμνή για το γνωστό παριζιάνικο περιοδικό "Paris Match".

Πάντως, για μία ακόμα φορά μας άφησε άφωνους επιβεβαιώνοντας το λαϊκόν μας άσμα ότι «οι 50άρες ίσον δύο 25άρες»

Η φωτογράφηση έγινε στο Λος Αντζελες και ως σωστή επαγγελματίας δεν ταλαιπώρησε κανέναν από το συνεργείο φωτογράφησης. Εκτός βεβαίως της «ταλαιπωρίας» να βλέπεις από κοντά και με μικροσκοπικά σέξι εσώρουχα τη Sharon.

Πέρασαν 14 χρόνια από τον μοναδικό σέξι ρόλο που ενσάρκωνε στο "Βασικό Ένστικτο" κι όμως πολλές 20άρες θα ζήλευαν το σώμα της...

Μια πρωτότυπη μελέτη για το φαγητό των εκκλησιών την ημέρα που πανηγυρίζουν

Η συστηματική του ενασχόληση με τη διάκληση, το φαγητό των εκκλησιών την ημέρα που πανηγυρίζουν, άρχισε από το 1980. Πέρα από τις παιδικές του μνήμες, επισκέφτηκε πολλά χωριά, συνομίλησε με αρκετούς χωρικούς, συγκέντρωσε το απαραίτητο φωτογραφικό υλικό και έκανε χρήση της σχετικής βιβλιογραφίας. Πρόκειται για το σχολικό σύμβουλο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, Γιώργο Παπαβασιλείου, ο οποίος μελέτησε ενδελεχώς τη διάκληση και εκπόνησε μια πρωτότυπη έρευνα- ίσως σε πανελλαδικό επίπεδο.

Στον νομό Τρικάλων, οι άνθρωποι πιστεύουν -αναφέρει ο ερευνητής- ότι το έθιμο έχει τις ρίζες στις Αγάπες, στα κοινά συσσίτια των πρώτων Χριστιανών. "Το 'χουμε από αμνημονεύτων χρόνων, από αρχαιοτάτων χρόνων, έθιμο παμπάλαιο, το 'χουμε από την Τουρκοκρατία, πάππο προς πάππο", είναι οι περισσότερες απαντήσεις, που πήρε μέσω σχετικού ερωτηματολογίου που υπέβαλε για τη συστηματικότερη μελέτη του αντικειμένου.

Δεν εντόπισε πού και πότε πρωτοεμφανίστηκε το έθιμο στον νομό. Όμως, από τη σχετική έρευνα συμπεραίνει ότι, ήταν αρκετά διαδεδομένο στα χωριά ανατολικά του Κόζιακα και μέχρι τον Πετρόπορο, στα χωριά των Χασίων και στα χωριά δυτικά της Πύλης. Ωστόσο, δεν έχει στα χέρια του σημαντικές μαρτυρίες για τα Βλαχοχώρια και τα ανατολικά χωριά του νομού, ενώ πέρα από τις μαρτυρίες των κατοίκων, χρησιμοποιήσει ως κριτήριο την ύπαρξη παλαιών σκευών [καζάνια, μ(ι)σούρες].

Όπως αναφέρει ο Γιώργος Παπαβασιλείου, το έθιμο ικανοποιεί την ανάγκη των κατοίκων να επικοινωνήσουν, να γνωριστούν, να συμφωνήσουν, να χαρούν, να διασκεδάσουν, αφού η αγροτική και ποιμενική ζωή δεν έδινε πολλές ευκαιρίες για κάτι τέτοιο.

Η διάκληση κατόρθωσε να συγκεράσει την αρετή της φιλοξενίας με την ανάγκη της κοινωνικότητας. Στο πανηγύρι κατέφθαναν οι συγγενείς της γύρω περιοχής από την παραμονή, "για να ξενυχτήσουν τον άγιο, για να ανάψουν στη χάρη τον ένα κερί, να κάνουν το τάμα τους, να αλλάξουν καμιά κουβέντα, να ξεπονέσουν το σόι τους, να φάνε λίγο κοψίδι, να κάνουν κάποιο προξενιό". Η φιλοξενία ήταν πάνω από κάθε προτεραιότητα. Είχε, όμως, ως αποτέλεσμα να κλείνει τους φιλοξενούντες στο σπίτι και να χάνουν τη μόνη ευκαιρία για ευρύτερη επικοινωνία και ψυχαγωγία, το πανηγύρι.

Η καθιέρωση της διάκλησης έλυσε το πρόβλημα και της φιλοξενίας και της επικοινωνίας, αφού όλοι ήταν προσκεκλημένοι και φιλοξενούμενοι του εορτάζοντος αγίου, διαπιστώνει ο κ. Παπαβασιλείου.

Η παράδοση συσχετίζει την αρχή του εθίμου με κάποιο σημαντικό γεγονός, με την ανέγερση του ναού, με κάποιο θαύμα. Έτσι, για να αποδοθούν ευχαριστίες τον άγιο καθιερώθηκε η διάκληση.

Στην Παναγία Μύκανη ή Παλιοπαναγιά της Βλαχάβας, που γιορτάζει τον Δεκαπενταύγουστο, στον εσπερινό και το πρωί, στη λειτουργία βγαίνει ένα νερό που, κατά τους κατοίκους της περιοχής, είναι θαυματουργό. "Μόλις σταματήσαμε να κάνουμε τη διάκληση, σταμάτησε και το άγιασμα. Μόλις επαναφέραμε το έθιμο, άρχισε πάλι να βγαίνει το αγιονέρι", λένε χαρακτηριστικά οι κάτοικοι.

Ο προστάτης του νομού, Άγιος Βησσαρίων, έσωσε το 1917 τους κατοίκους της Δέσης από τη χολέρα, με τη λιτάνευση των αγίων λειψάνων του και αποφάσισαν όλοι να κάνουν διάκληση προς τιμήν του, το λεγόμενο μπλοτς.

Στην Πεύκη, το έθιμο άρχισε με τη σωτηρία των χωριανών από τη γερμανική αιχμαλωσία, το 1944. Πιστεύεται πως πολλές φορές το κουρμπάνι έστελνε ο ίδιος ο άγιος για τη γιορτή του. Συχνά απαντάται η γνωστή παράδοση του ελαφιού , όπως στο Αρματολικό, το Βαθύρρευμα, το (συνώνυμο χωριό) Ελάφι, το Ράχοβο, το Περτούλι, το Κακοπλεύρι, στην Οξύνεια, τον Πρόδρομο, τους Ταξιάρχες, τη Ράξα, τόπους ορεινούς ή κοντά σ' αυτούς.

Στο χωριό Πρόδρομος, οι κάτοικοι, στο καζάνι που μαγειρεύουν το αποσταμένο ελάφι, στις 29 Αυγούστου- ημέρα που πανηγυρίζει το εξωκλήσι- λένε πως κάποτε εμφανίστηκαν … ανθρώπινα χέρια. Μια τέτοια παράδοση δικαιολογεί πλήρως την αλάδωτη φασολάδα που προσφέρουν την ημέρα της αυστηρής νηστείας της εκκλησίας.

"Στα παραλιακά μέρη ο άγιος έχει προτίμηση στα ψάρια. Στο Μεγανήσι της Λευκάδας, την ημέρα της γιορτής του Αγίου Βησσαρίωνα , που κατάγεται από την Πύλη Τρικάλων και τον οποίο ευλαβούνται πολύ οι Μεγανησιώτες, επειδή τους έβγαλε νερό, τους έπνιξε και τα τσακάλια, βγαίνουν στον γιαλό τρία ψάρια, τα ψάρια τ' Αη - Βησσάρη. Τα ψαρεύουν και τα μαγειρεύουν για τον κόσμο. Πιστεύουν ότι έρχονται ακόμα και σήμερα", αναφέρεται χαρακτηριστικά στη μελέτη.

Η διάκληση γίνεται τις περισσότερες φορές με προσφορές και τάματα των χωριανών. Όταν επιτρέπεται η κατάλυση από την εκκλησία, έχουμε κουρμπάνι. Σφάζουν τα ζώα που είναι τάματα των κτηνοτρόφων για να προστατεύει το κοπάδι ο άγιος, για "γεροσύνη".

Μέχρι τη δεκαετία του 1970 έφερναν τα ζώα -ζυγούρια, αρνοκάτσικα, προβατίνες και γίδες, κατά προτίμηση στέρφες- και τα έσφαζαν στον περίβολο του ναού από βραδύς ή ανήμερα, χωρίς κάποιο τελετουργικό. Σταύρωναν με το μαχαίρι το σημείο της σφαγής. Μόνο στα χοιροσφάγια των Χριστουγέννων θυμιατίζουν το μέρος της σφαγής και με το αίμα των αρνιών του Πάσχα κάνουν κόκκινο σταυρό στην είσοδο των αποθηκών και των στάβλων.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται διάδοση του εθίμου και προς τα γειτονικά χωριά και προς τους άλλους ναούς του ίδιου χωριού, διευκρινίζει ο κ. Παπαβασιλείου, προσθέτοντας πως το έθιμο χάνει όμως τον παλιό του τύπο και γίνεται μόνο ψυχαγωγική εκδήλωση, στην οποία κάποιες φορές συνδράμει και ο τοπικός πολιτιστικός σύλλογος ή ο δήμος.

Οι εκκλησιαστικές επιτροπές συνηθίζουν, με ανακοινώσεις στον τοπικό Τύπο, να καλούν τον κόσμο να έρθει στην πανήγυρη των εκκλησιών, δίνοντας πάντοτε έμφαση στο προσφερόμενο πατροπαράδοτο φαγητό.

Τη μεγαλύτερη προτίμηση έχουν οι καλοκαιρινές γιορτές. Ο καλός καιρός είναι πάντοτε σύμμαχος, επιτρέπει τις γιορτές στο ύπαιθρο και οι άνθρωποι είναι ξένοιαστοι από τις έγνοιες του χειμώνα. Την πρώτη προτίμηση έχει η Αγία Παρασκευή με 18 εκκλησίες να πανηγυρίζουν.


ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ nooz.gr

WWW.enimerosi922.gr

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ ΝΟ 1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

ΚΑΙ ΖΩΝΤΑΝΗ ΑΚΡΟΑΣΗ ΤΟΥ ΡΑΔΙΙΟΣΤΑΘΜΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ...κλικ..!

βημα στη ενημερωση

με την ΙΣΧΥΡΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΟΜΑΔΑ :

Θ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ,
ΕΥΤΥΧΙΑ ΧΡΥΣΙΚΟΥ,
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ,
ΑΡΗΣ ΚΑΡΔΑΣΙΑΔΗΣ,
ΗΛΙΑΣ ΧΡΥΣΙΚΟΣ ΚΑΙ ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΜΠΙΚΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ Ο ΠΑΟ

Ο Παναθηναϊκός δεν είχε τύχη αφού κληρώθηκε να αντιμετωπίσει την Ατλέτικο Μαδρίτης. Το πρώτο παιχνίδι θα γίνει στο ΟΑΚΑ.

Ελεύθερος οριστικά ο πιο διάσημος ληστής τρένου

Ο εγκέφαλος της πασίγνωστης "μεγάλης ληστείας του τρένου", που έγινε το 1963, Ρόνι Μπιγκς αφέθηκε ελεύθερος από τη φυλακή όπου κρατείτο για ανθρωπιστικούς λόγους, ανακοινώθηκε από τον βρετανό υπουργό Δικαιοσύνης, Τζακ Στρο.

"Ο κ. Ρόναλντ Μπιγκς ενημερώθηκε σήμερα για την απόφασή μου μετά από αίτημά του για απελευθέρωσή του για ανθρωπιστικούς λόγους αλλά και για λόγους υγείας", αναφέρεται σε ανακοίνωση του κ. Στρο.

Ο 79χρονος Μπιγκς που κρατείτο στις φυλακές του Νόργουιτς το τελευταίο διάστημα νοσηλευόταν για σοβαρούς λόγους υγείας, αφού έπασχε από μόλυνση του αναπνευστικού.

"Η απόφαση θα τεθεί σε ισχύ μέχρι αύριο το πρωί για να υπογραφούν και τα τελευταία αναγκαία έγγραφα και στη συνέχεια θα αφεθεί ελεύθερος", ανέφερε εκπρόσωπος του βρετανικού υπουργείου Υγείας.

Ρεπορτάζ του ITN

Η κυρίαρχος της Μολδαβίας στον δρόμο του Ολυμπιακού

Η Σέριφ Τίρασπολ ιδρύθηκε μόλις το 1997 και από το 2001 μονοπωλεί το ενδιαφέρον στην Μολδαβία, κατακτώντας εννέα σερί πρωταθλήματα και πέντε Κύπελλα.

Έχει την στήριξη πετρελαϊκής εταιρείας, η οποία κατασκεύασε και το στάδιο «Σέριφ» (έτσι λέγεται και η εταιρεία), χωρητικότητας 15.000 θέσεων.
Για πρώτη φορά οι επιστήμονες ανακάλυψαν νευρικά κύτταρα, που είναι αποκλειστικά υπεύθυνα για τη φαγούρα, μια ανακάλυψη που μπορεί να οδηγήσει μελλοντικά σε καλύτερες θεραπείες ιδίως για την χρόνια φαγούρα.

Η ανακάλυψη έγινε από Αμερικανούς ερευνητές της Σχολής Ιατρικής του πανεπιστημίου Ουάσιγκτον στο Σεν Λιούις, υπό το νευροεπιστήμονα Ζου-Φενγκ Τσεν, και Κινέζους συναδέλφους τους του πανεπιστημιακού νοσοκομείου του Πεκίνου και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Science.

Η ανακάλυψη βασίστηκε σε εργαστηριακά πειράματα σε ποντίκια, που έδειξαν ότι αυτά διαθέτουν ένα «κύκλωμα» νευρικών κυττάρων, τα οποία μεταδίδουν αποκλειστικά το αίσθημα της φαγούρας, κάτι που καταρρίπτει την κυρίαρχη μέχρι σήμερα αντίληψη ότι η φαγούρα δεν είναι παρά μια ήπια μορφή πόνου και ότι μεταδίδεται μέσα από τα ίδια νευρικά κυκλώματα που μεταδίδεται και ο πόνος.

Αν και κανένας φυσιολογικός άνθρωπος δεν θα μπορούσε να μπερδέψει το τσίμπημα ενός κουνουπιού με αυτό μιας σφήκας, παρόλα αυτά μέχρι σήμερα οι περισσότεροι επιστήμονες δεν μπορούσαν να καταλάβουν πώς το σώμα ξεχωρίζει τα δύο αυτά αισθήματα και έτειναν να πιστεύουν ότι τα δύο αυτά ξεχωριστά αισθήματα μεταδίδονται μέσω των ίδιων νευρικών (νευρωνικών) «οδών». Έτσι, συχνά οι γιατροί δίνουν φάρμακα για τον πόνο στους ασθενείς με χρόνια φαγούρα.

Οι ερευνητές τόνισαν ότι «το εύρημά τους έχει πολύ σημαντικές θεραπευτικές συνέπειες», καθώς για πρώτη φορά διαπιστώθηκε καθαρά ότι το αίσθημα της φαγούρας μεταδίδεται από ξεχωριστούς νευρώνες, διαφορετικούς από αυτούς του πόνου, συνεπώς τα «κύτταρα της φαγούρας» διαθέτουν δικούς τους ειδικούς υποδοχείς-μόρια, που στο μέλλον μπορούν να αποτελέσουν τους «στόχους» για τη θεραπεία ή έστω την μετρίαση της χρόνιας φαγούρας, η οποία ταλαιπωρεί πολλούς ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Πάνω από 50 ασθένειες, όπως το έκζεμα, η ψωρίαση, οι αλλεργίες, ο έρπης, το AIDS, οι μολύνσεις κ.α., μπορούν να προκαλέσουν χρόνια φαγούρα και οι υπάρχουσες διαθέσιμες θεραπείες είναι συχνά μόνο εν μέρει αποτελεσματικές. Υπάρχουν δύο βασικά είδη φαγούρας, αυτή που προκαλείται από το τσίμπημα εντόμων ή από αλλεργικές αντιδράσεις και συνδέεται με την παρουσία της χημικής ουσίας ισταμίνη (γι' αυτό χορηγούνται αντισταμινικά φάρμακα) και η πιο χρόνια φαγούρα που δεν έχει σχέση με το επίπεδο της ισταμίνης, γι' αυτό και δεν ανταποκρίνεται στην χορήγηση αντισταμινικών φαρμάκων.

Το 2007 οι ίδιοι επιστήμονες είχαν εντοπίσει το πρώτο γονίδιο (GRPR) που συνδέεται με τη φαγούρα και είναι ενεργό στο νωτιαίο μυελό. Με τη νέα τους έρευνα, οι Αμερικανο-κινέζοι ερευνητές ανακάλυψαν ότι τα νευρικά σήματα του πόνου και της φαγούρας μεταδίδονται μέσω ξεχωριστών νευρωνικών κυκλωμάτων του νωτιαίου μυελού. Οι επιστήμονες κατάφεραν να εξαφανίσουν τελείως σχεδόν το αίσθημα της φαγούρας από τα ποντίκια-πειραματόζωα, χωρίς όμως παράλληλα να εξαφανιστεί στο παραμικρό το αίσθημα του πόνου.

Αλλοι επιστήμονες, ειδικοί στη φαγούρα, εμφανίστηκαν πιο επιφυλακτικοί, όπως ο καθηγητής δερματολογίας Τζιλ Γιοσίποβιτς του αμερικανικού πανεπιστημίου Γουέικ Φόρεστ, ο οποίος επέστησε την προσοχή ότι άλλες επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει πως υπάρχουν νευρικά κυκλώματα, τα οποία μεταφέρουν παράλληλα τόσο τον πόνο όσο και τη φαγούρα, ενώ εκτίμησε ότι θα χρειαστούν πολλά χρόνια μέχρι μια έρευνα πάνω σε ποντίκια «μεταφραστεί» σε φάρμακα χρήσιμα στους ανθρώπους.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πανεξυπνα τα κορακια ...επιβεβαιωνουν το μυθο του Αισώπου

Σε έναν από τους πιο γνωστούς μύθους του Αισώπου, που τα παιδιά όλου του κόσμου μαθαίνουν, ένα διψασμένο κοράκι ρίχνει πέτρες μέσα σε μια κανάτα, ώστε να ανέβει η στάθμη του νερού μέσα σε αυτήν και έτσι να μπορέσει να το πιεί.

Τώρα, οι επιστήμονες, έκπληκτοι, ανακάλυψαν ότι ο Αίσωπος μάλλον δεν είχε βγάλει την ιστορία από το κεφάλι του, γιατί πειράματα έδειξαν ότι πράγματι τα κοράκια έχουν την εξυπνάδα να κάνουν ακριβώς αυτό -μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση κατάφεραν να πιάσουν ένα νόστιμο σκουλήκι που επέπλεε στην επιφάνεια!

Προηγούμενες έρευνες έχουν ήδη δείξει ότι η εξυπνάδα των κορακιών -και των συγγενικών ειδών τους- είναι άκρως ανεπτυγμένη (ίσως περισσότερο από κάθε άλλο είδος) και ότι μπορούν να λύνουν προβλήματα και να χρησιμοποιούν εργαλεία για την επίτευξη των στόχων τους, ακόμα καλύτερα και από τους μεγάλους πιθήκους που θεωρούνται οι στενότεροι συγγενείς του ανθρώπου.

Όμως η νέα έρευνα πήγε ένα βήμα παρά πέρα και έδειξε ότι τα πανέξυπνα πουλιά καταλαβαίνουν ενστικτωδώς και τους νόμους της φυσικής (ότι η στάθμη του υγρού θα ανέβει αν ρίξουν πέτρες).

Η ανακάλυψη έγινε από τον ζωολόγο Κρίστοφερ Μπερντ του πανεπιστημίου Κέμπριτζ της Βρετανίας, σε συνεργασία με τον βιολόγο-ψυχολόγο Νάθαν Έμερι του πανεπιστημίου Κουίν Μέρι του Λονδίνου, και δημοσιεύτηκε στο βιολογικό περιοδικό Current Biology.

Τα πειράματα με τέσσερα κοράκια (σταροκόρακες-χαβαρόνια) έγιναν, αντί για την κανάτα του Αισώπου, με την χρήση ενός πλαστικού σωλήνα ύψους 15 εκατοστών, μισογεμάτου με νερού, ενώ δίπλα υπήρχε ένας σωρός από πέτρες.

Τα κοράκια που συμμετείχαν στο πείραμα, είχαν στο παρελθόν ήδη δείξει την εξυπνάδα τους, φτιάχνοντας εργαλεία (αγκίστρια από σύρμα) ή χρησιμοποιώντας ξύλα για να ανοίξουν μια πόρτα. Στο νέο πείραμα, τα κοράκια, αφού κοίταξαν καλά-καλά το σωλήνα με το σκουλήκι μέσα, είτε με την πρώτη (!), είτε με τη δεύτερη προσπάθεια, πέτυχαν να πιάσουν το σκουλήκι που επέπλεε, ανεβάζοντας τη στάθμη του νερού στο σωλήνα, πετώντας μέσα πέτρες.

Είναι αξιοσημείωτο ότι τα πουλιά έριξαν μέσα στο σωλήνα ακριβώς όσες πέτρες χρειάζονταν για να φθάσουν το σκουλήκι με το ράμφος τους και, κυρίως, δεν προσπαθούσαν να το πιάσουν μετά από κάθε πέτρα που έριχναν, αλλά περίμεναν μέχρι που να έχουν ρίξει τον σωστό αριθμό πετρών, πιθανότατα έχοντας κάνει τον σχετικό υπολογισμό από πριν! Και επιπλέον, έχοντας μια ποικιλία πετρών στη διάθεσή τους, τα κοράκια διάλεγαν μόνο τις μεγαλύτερες πέτρες και όχι τις μικρότερες, ώστε να τελειώνουν πιο γρήγορα…

Στο μέλλον οι εντυπωσιασμένοι ερευνητές θα κάνουν νέα πειράματα, αυτή τη φορά με πουλιά που δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία χρήσης εργαλείων ή θα δυσκολέψουν τα πειράματα, με υγρά που δεν συμπεριφέρονται όπως το νερό, με υλικά που δεν επιπλέουν κλπ., για να δουν μέχρι που φτάνουν οι ικανότητες των κορακιών. Τα τεστ θα συμπεριλάβουν ακόμα και νήπια ανθρώπων.

«Δεν είναι σίγουρο ότι ακόμα και οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο, χωρίς προηγούμενη γνώση των ιδιοτήτων του νερού ή των πετρών» δήλωσε ο Έμερι.

Τα κοράκια σχεδόν ποτέ δεν χρησιμοποιούν εργαλεία στη φύση, αντίθετα με τα επιστημονικά εργαστήρια όπου κάνουν επίδειξη εξυπνάδας. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτό οφείλεται απλώς στο γεγονός ότι στη φύση τα ελεύθερα κοράκια δεν χρειάζεται να βάλουν πολύ παραπάνω μυαλό για να βρουν την τροφή τους, αντίθετα με τα εργαστήρια όπου οι επιστήμονες τους…κάνουν τη ζωή δύσκολη.

Όπως θα έλεγε και ο Αίσωπος, «η αναγκαιότητα είναι η μητέρα της εφευρετικότητας»!

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΠΑΟΚ -ΒΑΛΕΡΕΓΚΑ 0-1

παρά την εντός έδρας ήττα από την Βαλερένγκα με 1-0, ο ΠΑΟΚ πήρε την πρόκριση για τα πλέι οφ του Europa League και ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ....

ΚΥΜΑ...ΑΔΕΙΟΥΧΩΝ...ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ ΦΕΤΟΣ ΑΠΟ ΚΟΣΜΟ Η ΠΙΕΡΙΑ



























































Όλοι στις παραλίες


Πολλοί είναι οι αδειούχοι του Αυγούστου που σήμερα, Παρασκευή, αφήνουν πίσω τους τα αστικά κέντρα και ξεκινούν τις καλοκαιρινές διακοπές τους.

Αυξημένη αναμένεται να είναι η κίνηση στα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, καθώς χιλιάδες κόσμου πρόκειται να ταξιδέψουν προς διάφορες περιοχές της χώρας.

ιδιαίτερα αυξημένη εκτιμάται πως θα είναι η κίνηση στον Πειραιά, καθώς τα νησιά του Αιγαίου, και κυρίως οι Κυκλάδες, αποτελούν τον πιο δημοφιλή προορισμό των αδειούχων.

Παράλληλα, επί ποδός βρίσκεται η Τροχαία, για την ασφαλή μετακίνηση όσων ταξιδέψουν μέσω των εθνικών οδικών δικτύων.

Υπενθυμίζεται πως σήμερα, Παρασκευή, από τις 4 το απόγευμα έως τις 9 το βράδυ ισχύει η απαγόρευση για την κίνηση των φορτηγών στο ρεύμα εξόδου των εθνικών οδών.

Επίσης, οι οδηγοί που θα κινηθούν στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας πρέπει να γνωρίζουν πως -λόγω έργων- από τον κόμβο του Μαρτίνου, στο 120ο χλμ και για πέντε χιλιόμετρα στο ρεύμα της καθόδου, η κίνηση των οχημάτων θα γίνεται σε μία μόνο λωρίδα. Οι εργασίες θα διαρκέσουν ώς τις 12 Αυγούστου.

Η ΙΣΟΤΙΜΙΑ ΣΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΛΑΥΡΕΝΤΙΑΔΗ

Στον επιχειρηματικό όμιλο Λαυρεντιάδη περνά οριστικά η εφημερίδα «Ισοτιμία». Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταβιβάζεται από την εκδότρια εταιρεία ΑΔΕΛΕ Εκδόσεις Α.Ε. σε εταιρεία του επιχειρηματία Πέτρου Κυριακίδη (πρώην βασικού μετόχου της ΕΒΙΚ που εξαγοράστηκε από την Alapis) και στενού συνεργάτη του Λαυρέντη Λαυρεντιάδη.

Σημειώνεται ότι, τον Οκτώβριο του 2008, η εταιρεία «Ημερήσιος Τύπος» (εκδότρια της Espresso), υπό τη διεύθυνση του κ. Γιάννη Φιλιππάκη (νυν προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΑΔΕΛΕ Α.Ε. που φέρεται να αποχωρεί πλέον από την εταιρεία), αφού απέκτησε το σύνολο των μετοχών της Daily Press Magazines Α.Ε. (με 11 περιοδικά) μεταβιβάσθηκε στην εταιρεία Ημεροσκόπος Α.Ε., αποκλειστικών συμφερόντων του επιχειρηματία Πέτρου Κυριακίδη. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο κ. Κυριακίδης είχε εξαγοράσει και ένα μικρό ποσοστό περίπου 5% στην εφημερίδα «Ισοτιμία» και μαζί option προκειμένου να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο.

Εκθεση Αλέκου Φασιανού στη Ρόδο



























To ιστορικό κτήριο της Δημοτικής Πινακοθήκης Ρόδου (πλατεία Σύμης 2) κατακλίστηκε από τα οικεία χρώματα της ζωγραφικής του Αλέκου Φασιανού, με αφορμή τα εγκαίνια της αναδρομικής έκθεσης του ζωγράφου στο νησί. Η συλλογή του επιχειρηματία Στέφανου Ζαχαριάδη, καλύπτει το σύνολο σχεδόν του έργου του καλλιτέχνη. Πρόκειται για ένα καλλιτεχνικό αντικαθρέφτισμα της Ελλάδας των τελευταίων 45 χρόνων. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 13 Νοεμβρίου.

Μανιφέστο υπέρ της ειρήνης

Oι «Τρωάδες» του Ευριπίδη, ανεβαίνουν χθσ και σημερα το βράδυ (στις 9) στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου. Το πάντα επίκαιρο αντιπολεμικό έργο -που διδάχτηκε το 415 π.Χ. στα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου, στα Μεγάλα Διονύσια-, παρουσιάζεται από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

Ανεβαίνει σε νέα μετάφραση της Ελένης Βαροπούλου, και φέρνει για πρώτη φορά -στα πενήντα χρόνια της θεατρικής της πορείας- τη Λήδα Πρωτοψάλτη στη σκηνή του αρχαίου θεάτρου, στο ρόλο της πολύπαθης Εκάβης.

Βρισκόμαστε στο σήμερα..., σ' ένα βομβαρδισμένο σχολείο ανάμεσα σε σπασμένα θρανία, πεταμένα βιβλία, ρημαγμένους τοίχους, μια ομάδα παιδιών «παίζει» τους Θεούς από τον Πρόλογο των Τρωάδων του Ευριπίδη. Σε αυτόν το χώρο -προσωρινό στρατόπεδο αμάχων- θα συγκεντρωθούν οι γυναίκες της Τροίας, και το μοιρολόι τους θα γίνει ο θρήνος όλων των ηττημένων και εξορισμένων του κόσμου, μια πανανθρώπινη κραυγή διαμαρτυρίας.

Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Νικαίτη Κοντούρη. Οι «Τρωάδες» αποτελούν την τρίτη προσέγγισή της στο αρχαίο δράμα. Το έργο είναι ένα «αντιπολεμικό μανιφέστο κι ο Ευριπίδης εισάγει την έννοια της ατομικής ευθύνης και φέρνει τον άνθρωπο προ των ευθυνών του», εξηγεί η σκηνοθέτης, που μέσα από αυτό επιχείρησε να δώσει μία εξήγηση στο γιατί οι νικητές μεταχειρίζονται με αυτόν τον απάνθρωπο τρόπο, τον άμαχο πληθυσμό.

Και συνεχίζει λέγοντας: «Ο σκηνικός χώρος, το βομβαρδισμένο σχολείο, μας παραπέμπει, αυτόματα στους πολέμους του 20ου και 21ου αιώνα, και κυρίως της τελευταίας 20ετίας, οπότε είναι πολλά τα μέτωπα, πολλές οι μαρτυρίες, πολλές οι πληροφορίες που έρχονται μέσω Ιντερνέτ».

Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι του Γιώργου Πάτσα, η μουσική της Καλλιόπης Τσουπάκη, η χορογραφία της Καλλιόπης Σφήκα, η σύνθεση και επιμέλεια ήχων του Δημήτρη Ιατρόπουλου, οι φωτισμοί του Στέλιου Τζολόπουλου, η δραματουργική ανάλυση της Αμαλίας Κοντογιάννη.

Το ρόλο της Ανδρομάχης ερμηνεύει η Μαρία Ναυπλιώτου, της Κασσάνδρας η Λαμπρινή Αγγελίδου, της Ωραίας Ελένης η Πηνελόπη Μαρκοπούλου, του Ταλθύβιου ο Φαίδων Καστρής, του Μενελάου ο Ηλίας Μελέτης, ενώ η Ιφιγένεια Δεληγιαννίδη ενσαρκώνει την κορυφαία.

Ανδόρα: Διπλωματικές σχέσεις με ΠΓΔΜ με το συνταγματικό της όνομα

Η ΠΓΔΜ και το Πριγκιπάτο της Ανδόρας συνήψαν διπλωματικές σχέσεις υπογράφοντας Κοινό Ανακοινωθέν, όπου η πρώτη αναφέρεται με το λεγόμενο συνταγματικό της όνομα. Σε ανακοίνωση Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών της ΠΓΔΜ αναφέρεται σχετικά πως το έγγραφο υπέγραψε ο υπουργός Εξωτερικών της Ανδόρας, Χαβιέ Έσποτ και ο επικεφαλής της διπλωματίας της ΠΓΔΜ, Αντόνιο Μιλόσοσκι.

Κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής τους επικοινωνίας, οι δύο υπουργοί Εξωτερικών εξέφρασαν ικανοποίηση για την επίσημη υπογραφή του ανακοινωθέντος και αντάλλαξαν απόψεις για τις τρέχουσες εξελίξεις στις δύο χώρες καθώς και στην παγκόσμια πολιτική και οικονομική σκηνή.

Ο κ. Μιλόσοσκι ανέφερε, επίσης, στον κ. Έσποτ ότι, η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ σε συνεργασία με τον πρόεδρο της χώρας, κ. Ιβάνοφ, θα ορίσουν σύντομα πρέσβη, ο οποίος, με παράλληλη διαπίστευση, θα ασκεί αρμοδιότητες στο Πριγκιπάτο της Ανδόρας, δημιουργώντας έτσι ισχυρή βάση για περαιτέρω ανάπτυξη των διπλωματικών σχέσεων.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών της ΠΓΔΜ, η Ανδόρα είναι η 125η χώρα που συνάπτει διπλωματικές σχέσεις με την ΠΓΔΜ υπό το συνταγματικό της όνομα.

Πηγές ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΜΙΑ

Ferris Bueller director dies

John Hughes, the writer and director of a string of 1980s hit movies such as 'The Breakfast Club', has died. »